Ana içeriğe atla

Java'da Literaller

Literal sözlük anlamında aynen kullanılan değer anlamına gelmektedir. Kısacası hiçbir çevirmeye gerek duymadan atanmış değişkenlere literal değişkenler diyoruz. örneğin integer tipinde sayı değikenimiz olsun ve değeri 5 olsun. int tipinde değişkenler içerisinde 4 bit halinde saklandığından saklandığı hali binary şeklini de değişkene atayabiliriz. Bunu yapmak istersek;
int sayi=5;
int sayi1=0b0101;
System.out.println("Sayi1 :"+sayi+"Sayi2 :"+sayi1);
Şeklinde yazıldığında sayi ve sayi1 deişkenlerini 5 şeklinde basacaktır. Bu yazımızda Java'da bulunan İnteger,FloatingPoint ve Character literallerden bahsedeceğim ve örneklerle konuyu pekişmesini sağlayacağım.

İnteger Literal: İnteger tipinde literalleri 3 şekilde vermekteyiz. Bunlar; decimal,hexadecimal ve binary'dir. Örneğin 26 sayısı için;
public static void main(String[] args) {
  int decVal=26;//onluk sistemdeki sayı gösterimi.
  int hexVal=0x1a;//onaltılık sistemdeki sayı gösterimi.
  int binVal=0b11010;//ikilik sistemdeki sayı gösterimi.
  
  System.out.println("decimal :"+decVal);
  System.out.println("hexadecimal :"+hexVal);
  System.out.println("binary :"+binVal);
 }
FloatingPoint Literal: Noktalı sayıların gösteriminde float ve double özelliğini ayırt edici f harfi kullanılmaktadır. Bir sayının 10.kuvvetini almak istediğimizde sayının sonuna e yazıp e'nin yanına kaç tane 10 ile çarpılacağını belirtiriz.
 public static void main(String[] args) {
    double d1=123.4;
    double d2=1.234e2;
    float f1=123.4f;
    
    System.out.println("normal :"+d1);
    System.out.println("e      :"+d2);
    System.out.println("f      :"+f1);
 }
Character Literal: char tipi değişkenler C'deki özelliği ile aynen Java'ya gelmişlerdir. char tipinde değişken tek tırnak içerisinde ifade edilebileceği gibi unicode ile de ifade edilebilmektedir.
public static void main(String[] args) {
  char a = 'a';
  char b = 100;
  char c = (char) 90000;
  char d = (char) -20;
  char e = '\'';
  char f = '\"';
  
                System.out.println(a + "  " + b + "  " + c + " " + d + " " + e + " " + f);
 }
Konuyu bitirmeden önce long ve byte değişkenleri içinde bir kaç örnek paylaşmak istiyorum. Literal konusunu nerelerde kullanacağım diye düşünüyorsanız, daha çok bilimsel uygulamalar yaparken kullanabilirsiniz. Bilimsel hesaplamalar için gerekecek değişkenlerde bu gösterimler çokça işe yarayacaktır. Bir dahaki blog yazımda görüşmek üzere..
public static void main(String[] args) {
   long krediKartiNo=1234_5678_9012_3456L;
   long sskNo=999_99_9999L;
   float piSayisi=3.14_15F;
   long hexBytes=0xFF_EC_DE_5E;
   long hexWords=0xCAFE_BABE;
   long maxLong=0x7fff_ffff_ffff_ffffL;
   byte nybbles=0b0010_0101;
   long bytes=0b11010010_01101001_10010100_10010010;
   
   System.out.println("Kredi Kartı No: "+krediKartiNo);
   System.out.println("SSK No: "+sskNo);
   System.out.println("pi : "+piSayisi);
   System.out.println("hexBytes : "+hexBytes);
   System.out.println("hexWords : "+hexWords);
   System.out.println("maxLong : "+maxLong);
   System.out.println("nybbles : "+nybbles);
   System.out.println("bytes : "+bytes);
 } 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örnek Algoritmalar ve Örnek C++ Kodları

Örneklerimize bu başlığımız altında devam ediyoruz arkadaşlar. :) Yıl başına kadar C++ hakkında bildiğim tüm konuları ve yaptığım projeleri sizlerle paylaşacağım. Sorularınızı yorumlarda bekliyorum. Şimdiden kolay gelsin :) Algoritma 5: Yarıçapı klavyeden girilen kürenin yüzey alanını ve hacmini açıklayan algoritmanın C++ kodunu yazınız.(π=3) #include <iostream> using namespace std; int main() { float r,alan,hacim; cout<<“Yaricapi giriniz:”; cin>>r; alan=4*3*r*r; hacim=(4*3*r*r*r)/3; cout<<“Alan:”<<alan<<endl; cout<<“Hacim”<<hacim<<endl; } Algoritma 6: Katsayıları klavyeden girilen birinci dereceden denklemin kökünü bulan algoritmanın C++ kodunu yazınız. #include <iostream> using namespace std; int main() { int a,b,c,x; cout<<“Katsayilari giriniz:”; cin>>a>>b>>c; x=(c-b)/a; cout<<“Kok:”<<x; } Algoritma 7:Klavyeden yarıçapı ve dilim açısı girilen daire diliminin

Java SE ve Java EE Nedir?

En çok merak edilen karıştırılan hengisinden başlasam acaba gibi bir sürü sorulara neden olan Java SE ve Java EE tanımlarından aralarındaki farklardan bahsetmek istiyorum. Önce Java SE'den başlayalım; Java SE açılımı Java Standart Edition olan Java programlama dilini kullanan bir yazılım geliştirme paketidir. Java SE ile daha çok küçük uygulamalar geliştirilir. Java SE ile geliştirilen uygulamalar, Windows,Linux ve Mac gibi bir çok işletim sisteminde sorunsuz çalışır. Java EE ise açılımı Java Enterprise Edition olan web üzerinde kurumsal online uygulamalar geliştirmek, dağıtmak için Java tabanlı bağımsız bir platformdur. Java EE, Java SE üzerine inşaa edildiği için içerisinde birçok Java SE bileşeni barındırır. Java EE'de çok katmanlı web tabanlı uygulamalar geliştirmek için bir çok API'ler ve protokoller bulunur. Java EE standartlaştırılmış yapısıyla uygulama gelişimini basitleştirir ve öğrenimini kolaylaştırmaktadır. Eğer kurumsal yapılar üzerinde çalışıyorsanız, Ja

C++ ile Veri Yapıları

Bu yazımızda, bilgisayar dünyasının temel yapı taşı olan veri yapısı konusunu ele alacağız. Bu konu oldukça zor olmakla birlikte, gayet önemli ve eğlenceli yapıdır. Veri yapısını bilmek ve etkin kullanmak, hayatınızda yapacağınız projelerde size kolaylık sağlayacaktır. Veri yapısı genel olarak bakıldığınında hayatımızın her anında vardır. Konular ilerledikçe bu daha iyi anlaşılacaktır. Veri yapısını tanımlamak gerekirse, bilgisayar ortamında verilerin etkin olarak saklanması ve işlenmesi için kullanılır. Veri yapıları, verilerin düzenlenme biçimini belirleyen yapıtaşlarıdır. Bir yazılım değişkeni bile basit bir veri yapısı olarak kabul edilebilir. Değişik algoritmalarda verilerin diziler, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar ve çizgeler gibi veri modellerine uydurularak düzenlenmesi gerekebilir. Veri, yapı ve algoritma bir yazılımın birbirinden ayrılmaz bileşenleridir. Algoritması hazırlanmış her yapı için verilerin düzenli bir şekilde kullanımı önemlidir. Çünkü yapı iyi kurul