Ana içeriğe atla

C# NESNE OLUŞUMU SIRASINDA ARKA PLANDA GERÇEKLEŞEN OLAYLAR

C# %100 nesneye dayalı programlamadır. Bu yüzden her şey sınıfların içerisindedir. Sınıf, nesne ve bu kavramların hafızada tutulmasının mantığını bilmek çok önemlidir. Şimdi size nesne oluştururken arka planda olan olaylar hakkında bilgilendirmek istiyorum.

Nesne oluşturmayı daha önceden öğrenmiştik. Hatırlatma amacıyla tekrar söyleyelim. Nesne oluştururken önce nesne oluşturacağımız sınıfın adını yazıyoruz. Bu sınıf bizim oluşturduğumuz sınıf olmakla birlikte C# içinde oluşturulmuş sınıflardan da olabilir. Daha sonra bu sınıfın çağırabilmek için bir değişken oluşturuyoruz. Eşittir deyip new operatörüyle sınıfın adını yazıp “()” koyuyoruz. Daha sonra bahsedeceğim kurucu metotların parametreleri varsa onları da ekliyoruz. ve nesnemiz aşağıdaki gibi oluşmuş oluyor.

Ogrenci ogr1=new Ogrenci();

Her bir nesne oluştururken hafıza da o sınıf hakkında olan bilgileri tutan değişkenlere ihtiyaç duyuyoruz. Bu değişkenler oluşturulmadığında C# hata vermez fakat hafıza da bu bilgilere ulaşamayız. Bilgilere erişip üstünde değişiklikler uygulayıp ya da çıktısını alabilmek için bu değişkenlere ihtiyaç duyarız. Her değişken ayrı bilgileri tutar. Bu cümleyi aşağıdaki örnekle daha iyi anlayacaksınız.

Öncelikle bir sınıf oluşturalım.

class Ogrenci

{

public int yas;

public int sinif;

}

Daha sonra program kısmından nesneyi çağıralım. Not:Program’da bir class sınıfının içerisindedir. Bu da C#’ın %100 Nesneye Dayalı Programlama olduğunun göstergesidir.

class Program

{

Ogrenci ogr1=new Ogrenci();

Ogrenci ogr2=new Ogrenci();

ogr1.yas=18;

ogr1.sinif=1;

ogr2.yas=20;

ogr2.sinif=3;

}

ogr1 ve ogr2 değişkenlerine atadığımız değerleri bu değişkenle erişebiliriz. Hafıza da bu değişkenler nesne halinde durmaktadır. Kafanız biraz karışmış olabilir ama emin olun ki nesne kavramı oturduğu an yapamayacağınız şey yok, pes etmeyin. Bu konu üzerinde fazlasıyla paylaşım ve örnek yapacağım. Önemli olan kavramaktır. Şimdiden kolay gelsin. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Algoritma Kavramı, Sözde Kod ve Akış Diyagramı

Bu yazımda çoğumuzun amelelik gibi gördüğü fakat belki de en önemli konu hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Bundan sonra küçük örneklerle kod yazmayı arttıracağız. Programlama dillerinden bahsetmiştik geçenlerde. Yüksek seviyeli veya düşük seviyeli diller olsun hepsinin arasında kullanım farkları haricinde çok bir farkılılık yoktur. Hayatımızda kullandığımız koca koca programları, programlama dilleri değil onları hazırlayan algoritma kaynağı oluşturur. Kısaca algoritma kavramını tanımlarsak; Algoritma, belli bir problemi çözmek veya belli bir amaca ulaşmak için çizilen yoldur. Algoritma proglamlamada kullanılan en güzel tekniktir. Neyi nasıl yapacağımızı planlamamızı sağlar. Algoritmayı oluşturanda sözde kod ve akış diyagramlarıdır. ALGORİTMA ÖRNEĞİ(resim1) Sözde Kod:Yapacağımız algoritmayı kısa olarak sözle tanımlama yöntemidir. Örneğin; İki sayının toplamını veren algoritmanın sözde kodunu yazınız. 1)BAŞLA 2)YAZ(“1.sayiyi giriniz:”) 3)OKU(S1) 4)YAZ(“2.sayiyi g...

Örnek Algoritmalar ve Örnek C++ Kodları

Örneklerimize bu başlığımız altında devam ediyoruz arkadaşlar. :) Yıl başına kadar C++ hakkında bildiğim tüm konuları ve yaptığım projeleri sizlerle paylaşacağım. Sorularınızı yorumlarda bekliyorum. Şimdiden kolay gelsin :) Algoritma 5: Yarıçapı klavyeden girilen kürenin yüzey alanını ve hacmini açıklayan algoritmanın C++ kodunu yazınız.(π=3) #include <iostream> using namespace std; int main() { float r,alan,hacim; cout<<“Yaricapi giriniz:”; cin>>r; alan=4*3*r*r; hacim=(4*3*r*r*r)/3; cout<<“Alan:”<<alan<<endl; cout<<“Hacim”<<hacim<<endl; } Algoritma 6: Katsayıları klavyeden girilen birinci dereceden denklemin kökünü bulan algoritmanın C++ kodunu yazınız. #include <iostream> using namespace std; int main() { int a,b,c,x; cout<<“Katsayilari giriniz:”; cin>>a>>b>>c; x=(c-b)/a; cout<<“Kok:”<<x; } Algoritma 7:Klavyeden yarıçapı ve dilim açısı girilen daire diliminin...

C++ ile Veri Yapıları

Bu yazımızda, bilgisayar dünyasının temel yapı taşı olan veri yapısı konusunu ele alacağız. Bu konu oldukça zor olmakla birlikte, gayet önemli ve eğlenceli yapıdır. Veri yapısını bilmek ve etkin kullanmak, hayatınızda yapacağınız projelerde size kolaylık sağlayacaktır. Veri yapısı genel olarak bakıldığınında hayatımızın her anında vardır. Konular ilerledikçe bu daha iyi anlaşılacaktır. Veri yapısını tanımlamak gerekirse, bilgisayar ortamında verilerin etkin olarak saklanması ve işlenmesi için kullanılır. Veri yapıları, verilerin düzenlenme biçimini belirleyen yapıtaşlarıdır. Bir yazılım değişkeni bile basit bir veri yapısı olarak kabul edilebilir. Değişik algoritmalarda verilerin diziler, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar ve çizgeler gibi veri modellerine uydurularak düzenlenmesi gerekebilir. Veri, yapı ve algoritma bir yazılımın birbirinden ayrılmaz bileşenleridir. Algoritması hazırlanmış her yapı için verilerin düzenli bir şekilde kullanımı önemlidir. Çünkü yapı iyi kurul...