C# %100 nesneye dayalı programlamadır. Bu yüzden her şey sınıfların içerisindedir. Sınıf, nesne ve bu kavramların hafızada tutulmasının mantığını bilmek çok önemlidir. Şimdi size nesne oluştururken arka planda olan olaylar hakkında bilgilendirmek istiyorum.
Nesne oluşturmayı daha önceden öğrenmiştik. Hatırlatma amacıyla tekrar söyleyelim. Nesne oluştururken önce nesne oluşturacağımız sınıfın adını yazıyoruz. Bu sınıf bizim oluşturduğumuz sınıf olmakla birlikte C# içinde oluşturulmuş sınıflardan da olabilir. Daha sonra bu sınıfın çağırabilmek için bir değişken oluşturuyoruz. Eşittir deyip new operatörüyle sınıfın adını yazıp “()” koyuyoruz. Daha sonra bahsedeceğim kurucu metotların parametreleri varsa onları da ekliyoruz. ve nesnemiz aşağıdaki gibi oluşmuş oluyor.
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
Her bir nesne oluştururken hafıza da o sınıf hakkında olan bilgileri tutan değişkenlere ihtiyaç duyuyoruz. Bu değişkenler oluşturulmadığında C# hata vermez fakat hafıza da bu bilgilere ulaşamayız. Bilgilere erişip üstünde değişiklikler uygulayıp ya da çıktısını alabilmek için bu değişkenlere ihtiyaç duyarız. Her değişken ayrı bilgileri tutar. Bu cümleyi aşağıdaki örnekle daha iyi anlayacaksınız.
Öncelikle bir sınıf oluşturalım.
class Ogrenci
{
public int yas;
public int sinif;
}
Daha sonra program kısmından nesneyi çağıralım. Not:Program’da bir class sınıfının içerisindedir. Bu da C#’ın %100 Nesneye Dayalı Programlama olduğunun göstergesidir.
class Program
{
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
Ogrenci ogr2=new Ogrenci();
ogr1.yas=18;
ogr1.sinif=1;
ogr2.yas=20;
ogr2.sinif=3;
}
ogr1 ve ogr2 değişkenlerine atadığımız değerleri bu değişkenle erişebiliriz. Hafıza da bu değişkenler nesne halinde durmaktadır. Kafanız biraz karışmış olabilir ama emin olun ki nesne kavramı oturduğu an yapamayacağınız şey yok, pes etmeyin. Bu konu üzerinde fazlasıyla paylaşım ve örnek yapacağım. Önemli olan kavramaktır. Şimdiden kolay gelsin.
Nesne oluşturmayı daha önceden öğrenmiştik. Hatırlatma amacıyla tekrar söyleyelim. Nesne oluştururken önce nesne oluşturacağımız sınıfın adını yazıyoruz. Bu sınıf bizim oluşturduğumuz sınıf olmakla birlikte C# içinde oluşturulmuş sınıflardan da olabilir. Daha sonra bu sınıfın çağırabilmek için bir değişken oluşturuyoruz. Eşittir deyip new operatörüyle sınıfın adını yazıp “()” koyuyoruz. Daha sonra bahsedeceğim kurucu metotların parametreleri varsa onları da ekliyoruz. ve nesnemiz aşağıdaki gibi oluşmuş oluyor.
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
Her bir nesne oluştururken hafıza da o sınıf hakkında olan bilgileri tutan değişkenlere ihtiyaç duyuyoruz. Bu değişkenler oluşturulmadığında C# hata vermez fakat hafıza da bu bilgilere ulaşamayız. Bilgilere erişip üstünde değişiklikler uygulayıp ya da çıktısını alabilmek için bu değişkenlere ihtiyaç duyarız. Her değişken ayrı bilgileri tutar. Bu cümleyi aşağıdaki örnekle daha iyi anlayacaksınız.
Öncelikle bir sınıf oluşturalım.
class Ogrenci
{
public int yas;
public int sinif;
}
Daha sonra program kısmından nesneyi çağıralım. Not:Program’da bir class sınıfının içerisindedir. Bu da C#’ın %100 Nesneye Dayalı Programlama olduğunun göstergesidir.
class Program
{
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
Ogrenci ogr2=new Ogrenci();
ogr1.yas=18;
ogr1.sinif=1;
ogr2.yas=20;
ogr2.sinif=3;
}
ogr1 ve ogr2 değişkenlerine atadığımız değerleri bu değişkenle erişebiliriz. Hafıza da bu değişkenler nesne halinde durmaktadır. Kafanız biraz karışmış olabilir ama emin olun ki nesne kavramı oturduğu an yapamayacağınız şey yok, pes etmeyin. Bu konu üzerinde fazlasıyla paylaşım ve örnek yapacağım. Önemli olan kavramaktır. Şimdiden kolay gelsin.
Yorumlar
Yorum Gönder