Yapısal Olmayan Dönem
Program tek bir blog kodundan oluşmaktaydı.
“GO TO” komutu kod içerisinde atlama yapmak için kullanılmaktaydı.
Spagetti kod oluşturulmaktaydı.
Yapısal Olmayan Programlamanın Dezavantajları
Programın boyutu büyüdükçe kontrol etmek güçleşir.
Kodun tek bir blog halinde yazılması tekrardan başka amaçlar için kullanılmasını engellemekteydi.
Takım çalışması için elverişli değildi.
Test etmek güçtü.
Yazılım Krizi
60’lı yılların sonuna doğru bilgisayar gücünün ve programların karmaşıklığının artması ile ortaya çıkmıştır. Yazılım krizi, 1968 yılında Almanya’daki NATO Yazılım Mühendisliği Konferansı’nda ilk kez dile gelmiştir. Yeni programlama stili burada ortaya çıkmıştır.
Yapısal Programlama
Program fonksiyonlara ayrılmaktadır.
Fonksiyonlar birbirinden bağımsızdır.
Fonksiyonlar kendi yerel verisini oluşturabilir.
Birden fazla girdi alabilir ve tek bir veri çıkışı yapabilir.
Yapısal Programlamanın Avantajları
Program daha küçük fonksiyonlara ayrıldığı için programın karmaşıklığı azalmaktadır.
Ekip çalışmasına daha uygundur.
Bakım daha kolaydır.
Yenilik daha kolay eklenir.
Daha kolay test edilir.
Yapısal Programlamanın Dezavantajları
Proje büyüdükçe
Kodun kontrolü güçleşmektedir.
Ekip çalışması zorlaşmaktadır.
Yenilenebilirlik azalmaktadır.
Test etme ve hata bulmak güçleşmektedir.
SINIF VE NESNE
Sınıf: Oluşturulacak nesnenin hangi özelliklere sahip olacağını belirten tasarıma denir.
class Ogrenci
{
public int yas;
public int ad;
public void Yazdır()
{
Console.WriteLine(“{0} yasi {1}’dir.”);
}
}
Nesne: Sınıfta oluşturulan yapılara verilen addır.
static void Main(string []args)
{
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
}
C#’ta Referans
Referans nesneleri gösteren değişkenlerdir. Hafızada nesnelere erişmek ve kontrol etmek için referanslar kullanılır. Referans nesne değildir. Nesneyi gösteren değişkenlerdir.
Program tek bir blog kodundan oluşmaktaydı.
“GO TO” komutu kod içerisinde atlama yapmak için kullanılmaktaydı.
Spagetti kod oluşturulmaktaydı.
Yapısal Olmayan Programlamanın Dezavantajları
Programın boyutu büyüdükçe kontrol etmek güçleşir.
Kodun tek bir blog halinde yazılması tekrardan başka amaçlar için kullanılmasını engellemekteydi.
Takım çalışması için elverişli değildi.
Test etmek güçtü.
Yazılım Krizi
60’lı yılların sonuna doğru bilgisayar gücünün ve programların karmaşıklığının artması ile ortaya çıkmıştır. Yazılım krizi, 1968 yılında Almanya’daki NATO Yazılım Mühendisliği Konferansı’nda ilk kez dile gelmiştir. Yeni programlama stili burada ortaya çıkmıştır.
Yapısal Programlama
Program fonksiyonlara ayrılmaktadır.
Fonksiyonlar birbirinden bağımsızdır.
Fonksiyonlar kendi yerel verisini oluşturabilir.
Birden fazla girdi alabilir ve tek bir veri çıkışı yapabilir.
Yapısal Programlamanın Avantajları
Program daha küçük fonksiyonlara ayrıldığı için programın karmaşıklığı azalmaktadır.
Ekip çalışmasına daha uygundur.
Bakım daha kolaydır.
Yenilik daha kolay eklenir.
Daha kolay test edilir.
Yapısal Programlamanın Dezavantajları
Proje büyüdükçe
Kodun kontrolü güçleşmektedir.
Ekip çalışması zorlaşmaktadır.
Yenilenebilirlik azalmaktadır.
Test etme ve hata bulmak güçleşmektedir.
SINIF VE NESNE
Sınıf: Oluşturulacak nesnenin hangi özelliklere sahip olacağını belirten tasarıma denir.
class Ogrenci
{
public int yas;
public int ad;
public void Yazdır()
{
Console.WriteLine(“{0} yasi {1}’dir.”);
}
}
Nesne: Sınıfta oluşturulan yapılara verilen addır.
static void Main(string []args)
{
Ogrenci ogr1=new Ogrenci();
}
C#’ta Referans
Referans nesneleri gösteren değişkenlerdir. Hafızada nesnelere erişmek ve kontrol etmek için referanslar kullanılır. Referans nesne değildir. Nesneyi gösteren değişkenlerdir.
Yorumlar
Yorum Gönder