Ana içeriğe atla

C++ Dilinde Koşul Yargısı

Arkadaşlar şu zamana kadar minik minik kodlar hazırladık çeşitli çalışmalar yaptık pratikleşmeniz amacıyla o çalışmalara devam edebilirsiniz. Artık yavaş yavaş anlamlı kodlar üretmeye C++ dilinin mantığını anlamaya ve daha geniş çaplı algoritmalar üretmeye başlayacağız. Bunlardan belki de en çok kullanacağımız yapı koşul yargısıdır.

Peki ya koşul nedir?

Bir durumun gerçekleşmesinin bir nedene bağlanması gerektiği şeklinde düşünebiliriz. Günlük hayata bir şeyleri hep bir nedene bağlarız. Burada da kodların çalışmasını bir nedene bağlayacağız. Hadi o zaman başlayalım :)

Sıra ile Çağırma

Sıra ile çağırmada kodlar adı üzerinde satır satır sırayla işletilir.
Bazı durumlarda ise her satırı işletmek istemeyebiliriz. Bu yüzden bizi bu durumdan koşul komutu kurtarır.
Dallanma ile çalışma sırasını değiştirmek mümkündür. Bunu “if” komutuyla sağlamak mümkündür. İf komutu doğruysa if komutuna bağlı satırlar işletilir, değilse o satırlar atlanır. İf komutunun yazımı aşağıdaki gibidir;
if(KOŞUL)

{

//işletilecek komut

satırları//

}
Not:İf içerisindeki koşul “0” değeri dışındaki değerler hariç tüm komutlarda içeriye girer ve komut satırlarını işletir.

Kısacası if içerisinde “0” varsa içeri girmez diğer her değeri doğru kabul edip içeriye girer.

Şimdi size küçük bir örnekten bahsedelim, böylelikle 3 dil arasındaki farklarıda birazcık kavramış oluruz.
if(sonuc=1)                                                   {
//ifade                                                       }
İçeriye girer.
if(sonuc==1)
{

//ifade  

}                                                             Koşulu karşılaştırır.
Arkadaşlar yukarıdaki örneklerde hata varmış gibi görünsece C++’da Syntax hatası olarak görülmez ve doğru kabul edilir. Fakat C# ve Java bu konumda syntax hatası verir.

Tersleme İşlemi:
if(!sonuc)

{

//ifade

}(Sonucu tersine çevirir.)
Not: “ve” operatörü tüm koşullar doğruysa çalışır.

sonuc=(sayi1>=0)&&(sayi2>=0);

“veya” operatörü koşullardan biri doğruysa çalışır.

sonuc=(sayi1>=0)||(sayi2>=0);


if komutunda olmayan satırları işletme içinse else komutu kullanılır.
if(Koşul)//0 dışındaki değerleride if içerisindeki komut satırlarını işletir.

{

//işletilece komut

satırları//

}

else //Koşul 0 ise else komutundaki satırları işletir.

{

//işletilecek komut

satırları//

}
Koşul Daratma:
#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

int =168;

if(sayi>90)

{

cout<<“aa”<<endl;

}

else if(sayi>80)

{

cout<<“bb”<<endl;

}

else

{

cout<<“ff”<<endl;
Koşul daratma diğer bir adıyla else if komudu yani eğer bu koşul olmazsa şu koşulada bak anlamıda satırları işletir.

Koşul Operatörü:

Koşul operatörü pek sık kullanmayacağız gene de bilginiz olsun diye anlatıyorum. :)

Yapısı: Koşul?Dogruysa:Değilse

Burada cout kullanamayız çünkü buralara değişken atar.

Örnek;
#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

int sayi;

cin>>sayi;

cout<<((sayi>=0)?”Pozitif”:”Negatif”);

}
Son olarakta swich anahtarında bahsederek bu konuyu sonlandıralım. :)

Swich Anahtarı:

Swich if koşulu gibi tek tek kontrol etmez direk içeri atar.
Break komutu döngüden ve swich içinden çıkmaya yarar.
Break kodu yazılmazsa derleyici kodları satır satır işletir.
Örnek:
#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

int a=1;

swich(a)

{

case 1:

cout<<“bir”;

break;

case 2:

cout<<“iki”;

break;

case 3:

cout<<“uç”;

break;

default:

cout<<“Hicbirisi”;

}

cout<<“swich bitti”;

}
Evet arkadaşlar konumuz bu kadar. Bu konuyu çalışıp çeşitli algoritmalar yapın, daha sonra vereceğim proje ödevini yapmaya çalışın. Şimdiden kolay gelsin. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Algoritma Kavramı, Sözde Kod ve Akış Diyagramı

Bu yazımda çoğumuzun amelelik gibi gördüğü fakat belki de en önemli konu hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Bundan sonra küçük örneklerle kod yazmayı arttıracağız. Programlama dillerinden bahsetmiştik geçenlerde. Yüksek seviyeli veya düşük seviyeli diller olsun hepsinin arasında kullanım farkları haricinde çok bir farkılılık yoktur. Hayatımızda kullandığımız koca koca programları, programlama dilleri değil onları hazırlayan algoritma kaynağı oluşturur. Kısaca algoritma kavramını tanımlarsak; Algoritma, belli bir problemi çözmek veya belli bir amaca ulaşmak için çizilen yoldur. Algoritma proglamlamada kullanılan en güzel tekniktir. Neyi nasıl yapacağımızı planlamamızı sağlar. Algoritmayı oluşturanda sözde kod ve akış diyagramlarıdır. ALGORİTMA ÖRNEĞİ(resim1) Sözde Kod:Yapacağımız algoritmayı kısa olarak sözle tanımlama yöntemidir. Örneğin; İki sayının toplamını veren algoritmanın sözde kodunu yazınız. 1)BAŞLA 2)YAZ(“1.sayiyi giriniz:”) 3)OKU(S1) 4)YAZ(“2.sayiyi g...

Örnek Algoritmalar ve Örnek C++ Kodları

Örneklerimize bu başlığımız altında devam ediyoruz arkadaşlar. :) Yıl başına kadar C++ hakkında bildiğim tüm konuları ve yaptığım projeleri sizlerle paylaşacağım. Sorularınızı yorumlarda bekliyorum. Şimdiden kolay gelsin :) Algoritma 5: Yarıçapı klavyeden girilen kürenin yüzey alanını ve hacmini açıklayan algoritmanın C++ kodunu yazınız.(π=3) #include <iostream> using namespace std; int main() { float r,alan,hacim; cout<<“Yaricapi giriniz:”; cin>>r; alan=4*3*r*r; hacim=(4*3*r*r*r)/3; cout<<“Alan:”<<alan<<endl; cout<<“Hacim”<<hacim<<endl; } Algoritma 6: Katsayıları klavyeden girilen birinci dereceden denklemin kökünü bulan algoritmanın C++ kodunu yazınız. #include <iostream> using namespace std; int main() { int a,b,c,x; cout<<“Katsayilari giriniz:”; cin>>a>>b>>c; x=(c-b)/a; cout<<“Kok:”<<x; } Algoritma 7:Klavyeden yarıçapı ve dilim açısı girilen daire diliminin...

C++ ile Veri Yapıları

Bu yazımızda, bilgisayar dünyasının temel yapı taşı olan veri yapısı konusunu ele alacağız. Bu konu oldukça zor olmakla birlikte, gayet önemli ve eğlenceli yapıdır. Veri yapısını bilmek ve etkin kullanmak, hayatınızda yapacağınız projelerde size kolaylık sağlayacaktır. Veri yapısı genel olarak bakıldığınında hayatımızın her anında vardır. Konular ilerledikçe bu daha iyi anlaşılacaktır. Veri yapısını tanımlamak gerekirse, bilgisayar ortamında verilerin etkin olarak saklanması ve işlenmesi için kullanılır. Veri yapıları, verilerin düzenlenme biçimini belirleyen yapıtaşlarıdır. Bir yazılım değişkeni bile basit bir veri yapısı olarak kabul edilebilir. Değişik algoritmalarda verilerin diziler, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar ve çizgeler gibi veri modellerine uydurularak düzenlenmesi gerekebilir. Veri, yapı ve algoritma bir yazılımın birbirinden ayrılmaz bileşenleridir. Algoritması hazırlanmış her yapı için verilerin düzenli bir şekilde kullanımı önemlidir. Çünkü yapı iyi kurul...