Fonksiyonlar hayatımızı kolaylaştıran komut topluluklarından biridir. Birden çok işi tek bir fonksiyon altında yaptırarark kodun kolay okunmasını sağlayabiliriz.
Fonksiyonlar tekrarlanan işlemleri yapmaya yarar.
kodun basitleştirilip okunabilirliğini arttırır.
Kodun taşınabilirliğini arttırır.
Fonksiyonun Prototipi(Ön Tanımlaması)
Dönüş Türü Fonksiyon İsmi Parametreler
int faktoriyel (int sayi)
{
//Fonksiyon Gövdesi
return sayac;
}
Not: Fonksiyon ismi ile değişken isimleri farklı olmalıdır. Derleyici aynı olursa akrıştırabilir.
Faktoriyel fonksiyonu bitmeden atama yapılamaz.
return fonksiyonu bitirir ve döndürür.
Bazi işlemlerde birden fazla parametre girmek gerekebilir.
Fonksiyon gövdesi üstte tanımlanmalıdır. Tanımlanmazsa C++ derleyicisi hata verir. Ya da aşağıda olduğunu belirtmek gerekir.(Fonksiyon prototipini main fonksiyonu üstünde tanımlamak.)
Özyineleme İşlemi
Fonksiyon içinde fonksiyon çağırma olayıdır.
Fonksiyonları 2 türlü çağırabiliriz;Adres ve Değer.
Adres ile çağırmayı “Pointer” konusunda işleyeceğiz arkadaşlar.
Değer İle Çağırma:
Fonksiyon geri döner.
Değişkenin yanına & komutu olursa değişkenin adresini yazdırır.
Örnek:
SABİTLERİ PARAMETRE OLARAK ALAN FONKSİYONLAR
GERİ DÖNÜŞ DEĞERİ OLAN FONKSİYONLAR
Örnek:Faktoriyel işlemi yapan fonksiyonu yazınız.
DİZİ ELEMANLARINI FONKSİYONLARA PARAMETRE OLARAK GÖNDERME
FONKSİYONLARA AŞIRI YÜKLENME
Fonksiyonlar tekrarlanan işlemleri yapmaya yarar.
kodun basitleştirilip okunabilirliğini arttırır.
Kodun taşınabilirliğini arttırır.
Fonksiyonun Prototipi(Ön Tanımlaması)
Dönüş Türü Fonksiyon İsmi Parametreler
int faktoriyel (int sayi)
{
//Fonksiyon Gövdesi
return sayac;
}
Not: Fonksiyon ismi ile değişken isimleri farklı olmalıdır. Derleyici aynı olursa akrıştırabilir.
Faktoriyel fonksiyonu bitmeden atama yapılamaz.
return fonksiyonu bitirir ve döndürür.
Bazi işlemlerde birden fazla parametre girmek gerekebilir.
Fonksiyon gövdesi üstte tanımlanmalıdır. Tanımlanmazsa C++ derleyicisi hata verir. Ya da aşağıda olduğunu belirtmek gerekir.(Fonksiyon prototipini main fonksiyonu üstünde tanımlamak.)
Özyineleme İşlemi
Fonksiyon içinde fonksiyon çağırma olayıdır.
Fonksiyonları 2 türlü çağırabiliriz;Adres ve Değer.
Adres ile çağırmayı “Pointer” konusunda işleyeceğiz arkadaşlar.
Değer İle Çağırma:
Fonksiyon geri döner.
Değişkenin yanına & komutu olursa değişkenin adresini yazdırır.
Örnek:
#include <iostream>
using namespace std;
void cizgi()
{
for(int i=0;i<25;i++)
{
cout<<*;
}
int main()
{
cizgi();
}
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
void cizgi(int n; char ch)
{
for(int i=0; i<n; i++)
{
cout<<ch;
}
}
}
#include <iostream>
using namespace std;
float Topla(float; float);
int main()
{
int s1,s2,T;
cout<<“1. sayiyi giriniz:”;
cin>>s1;
cout<<“2.sayiyi giriniz:”;
cin>>s2;
T=topla(s1,s2);
cout<<T<<endl;
return 0;
}
float topla(float s1; float s2)
{
int t1;
t1=s1+s2;
return s1+s2;
}
}
#include <iostream>
using namepace std;
int Faktoriyel(int sayi)
{
int sonuc=1;
for(int i=0; i<=sayi; i++)
{
sonuc*i;
return sonuc;
}
}
int main()
{
int sayi;
cout<<“Sayi giriniz:”;
cin>>sayi;
faktoriyel(sayi);
}
#include <iostream>
using namespace std;
int Topla(int a[3][3], intb[3][3],intc[3][3]);
void Göster(inta[3][3]);
int main()
{
int a1[3][3]={{1,5,7},{6,8,11},{5,4,9}};
int b1[3][3]={{6,9,11},{11,17,21,},{3,1,5}};
int c1[3[3];
Topla(a1,b1,c1);
Göster(c1);
return 0;
}
int Topla(int a[3][3], intb[3][3],intc[3][3])
{
for(int i=0; i<3;i++)
for(int j=0;j<3;j++)
{
c[i][j]=a[i][j]+b[i][j];
}
}
void Göster(inta[3][3])
{
for(int i=0; i<3;i++)
for(int j=0;j<3;j++)
{
cout<<a[i][j];
cout<<endl;
}
}
#include <iostream>
using namespace std;
void cizgi();
void cizgi(char);
void cizgi(char, int);
int main()
{
int n=25;
char ch=’*';
cizgi();
cizgi(ch);
cizgi(ch,n);
return 0;
}
void cizgi()
{
for(int i=0; i<25; i++)
{
cout<<“*”;
cout<<endl;
}
}
void cizgi(char ch)
{
for(int i=0; i<25; i++)
{
cout<<“ch”;
cout<<endl;
}
void cizgi(char ch, int n)
{
for(int i=0; i<n; i++)
{
cout<<“ch”;
cout<<endl;
}
Yorumlar
Yorum Gönder