Ana içeriğe atla

Bilgisayar Mühendisliği nedir? / What is Computer Engineering?

Merhaba,

Blogumu inceleyen, üniversite sınavına hazırlanan arkadaşlara Bilgisayar Mühendisliği hakkında bilgi vermek istiyorum. Bilgisayar, kendisine verdiğimiz bilgileri istediğimizde saklayabilen, istediğimizde geri verebilen cihaza denir. İlk elektrikli bilgisayar ENIAC'tır.

Bilgisayarlar çok farklı biçimlerde karşımıza çıkabilirler. 20. yüzyılın ortalarındaki ilk bilgisayarlar büyük bir oda büyüklüğünde olup, günümüz bilgisayarlarından yüzlerce kat daha fazla güç tüketiyorlardı. 21. yüzyılın başına varıldığında ise bilgisayarlar bir kol saatine sığacak ve küçük bir pil ile çalışacak duruma geldiler. Bu kadar küçük imal edilebilmelerinin temel nedeni 1969 yılında yarı iletkenler ile çok küçük alanlara sığdırılabilen devreler yapılabilmesidir. Şu anda kullandığımız bilgisayarlar Intel'in ilk işlemci unvanına sahip olan 4004'ten sonra bilgisayar teknolojisi hız kazanmıştır. Toplumumuz kişisel bilgisayarı ve onun taşınabilir eşdeğeri, dizüstü bilgisayarını, bilgi çağının simgeleri olarak tanıdılar ve bilgisayar kavramıyla özdeşleştirdiler. Günümüzde çok yaygın kullanılmaktadırlar. Ayrıntılı bilgiyi www.vikipedia.org adresinden edinebilirsiniz.

Peki bu aletlerin keşfedilmesinden, programlanmasına, üretilmesine, uygulamaların kodlanmasından kadar çalışan kimdir? Tabiki de Bilgisayar Mühendisi. :)

Bilgisayar Mühendisliği, temel olarak yazılım, programlama ve algoritma ile ilgilenir. Bilgisayar ağları, veritabanı yöneticiliği ve gömülü sistemler de diğer çalışma alanlarıdır.

Bilgisayar mühendisleri, programlama dilleri, yazılım tasarımı ve yazılım - donanım tümleştirmesi eğitimi alırlar. Yazılımların neyi yapabileceği neyi yapamayacağı (bk. Hesaplanabilirlik), yazılımların belirli bir görev üzerinde nasıl etkili bir verim gösterebilecekleri (bk. algoritma ve karmaşıklık), yazılımların saklanmış bir veriyi nasıl yazıp okuyabilecekleri (bk. veri yapıları ve veritabanları), yazılımların nasıl daha akıllı çalışabilecekleri (bk. Yapay zekâ), insan ve yazılımların birbirleriyle nasıl bir iletişim içerisinde olacakları (bk. insan bilgisayar etkileşimi ve kullanıcı arayüzleri) konuları üzerinde ve ASIC, FPGA, devre tasarımı ile donanım-yazılım entegrasyonu alanlarında çalışırlar. Ayrıntılı bilgiyi www.vikipedia.org adresinden edinebilirsiniz.

Bilgisayar Mühendisi olmak öncelikle büyük sabır gerekir. Yazdığımız kodlamalar bazen olmayabilir, nerede hata yaptığınızı düşünür hatta uzun süre bulamayabilirsiniz. Sabretmelisiniz, yaratıcı olmalısınız, sorunlara çözümler bulmalısınız ve bilgisayarı seven biri olmalısınız. Çünkü iş çantanızda kütüphanenizde ofisinizde bilgisayarınız olacaktır. Eğer buna hazırsanız, sizi çok eğlenceli günler bekliyor.

Ecem Bölük
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Öğrencisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Algoritma Kavramı, Sözde Kod ve Akış Diyagramı

Bu yazımda çoğumuzun amelelik gibi gördüğü fakat belki de en önemli konu hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Bundan sonra küçük örneklerle kod yazmayı arttıracağız. Programlama dillerinden bahsetmiştik geçenlerde. Yüksek seviyeli veya düşük seviyeli diller olsun hepsinin arasında kullanım farkları haricinde çok bir farkılılık yoktur. Hayatımızda kullandığımız koca koca programları, programlama dilleri değil onları hazırlayan algoritma kaynağı oluşturur. Kısaca algoritma kavramını tanımlarsak; Algoritma, belli bir problemi çözmek veya belli bir amaca ulaşmak için çizilen yoldur. Algoritma proglamlamada kullanılan en güzel tekniktir. Neyi nasıl yapacağımızı planlamamızı sağlar. Algoritmayı oluşturanda sözde kod ve akış diyagramlarıdır. ALGORİTMA ÖRNEĞİ(resim1) Sözde Kod:Yapacağımız algoritmayı kısa olarak sözle tanımlama yöntemidir. Örneğin; İki sayının toplamını veren algoritmanın sözde kodunu yazınız. 1)BAŞLA 2)YAZ(“1.sayiyi giriniz:”) 3)OKU(S1) 4)YAZ(“2.sayiyi g...

Örnek Algoritmalar ve Örnek C++ Kodları

Örneklerimize bu başlığımız altında devam ediyoruz arkadaşlar. :) Yıl başına kadar C++ hakkında bildiğim tüm konuları ve yaptığım projeleri sizlerle paylaşacağım. Sorularınızı yorumlarda bekliyorum. Şimdiden kolay gelsin :) Algoritma 5: Yarıçapı klavyeden girilen kürenin yüzey alanını ve hacmini açıklayan algoritmanın C++ kodunu yazınız.(π=3) #include <iostream> using namespace std; int main() { float r,alan,hacim; cout<<“Yaricapi giriniz:”; cin>>r; alan=4*3*r*r; hacim=(4*3*r*r*r)/3; cout<<“Alan:”<<alan<<endl; cout<<“Hacim”<<hacim<<endl; } Algoritma 6: Katsayıları klavyeden girilen birinci dereceden denklemin kökünü bulan algoritmanın C++ kodunu yazınız. #include <iostream> using namespace std; int main() { int a,b,c,x; cout<<“Katsayilari giriniz:”; cin>>a>>b>>c; x=(c-b)/a; cout<<“Kok:”<<x; } Algoritma 7:Klavyeden yarıçapı ve dilim açısı girilen daire diliminin...

C++ ile Veri Yapıları

Bu yazımızda, bilgisayar dünyasının temel yapı taşı olan veri yapısı konusunu ele alacağız. Bu konu oldukça zor olmakla birlikte, gayet önemli ve eğlenceli yapıdır. Veri yapısını bilmek ve etkin kullanmak, hayatınızda yapacağınız projelerde size kolaylık sağlayacaktır. Veri yapısı genel olarak bakıldığınında hayatımızın her anında vardır. Konular ilerledikçe bu daha iyi anlaşılacaktır. Veri yapısını tanımlamak gerekirse, bilgisayar ortamında verilerin etkin olarak saklanması ve işlenmesi için kullanılır. Veri yapıları, verilerin düzenlenme biçimini belirleyen yapıtaşlarıdır. Bir yazılım değişkeni bile basit bir veri yapısı olarak kabul edilebilir. Değişik algoritmalarda verilerin diziler, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar ve çizgeler gibi veri modellerine uydurularak düzenlenmesi gerekebilir. Veri, yapı ve algoritma bir yazılımın birbirinden ayrılmaz bileşenleridir. Algoritması hazırlanmış her yapı için verilerin düzenli bir şekilde kullanımı önemlidir. Çünkü yapı iyi kurul...